Sygeplejerskensagen




 Jeg er lige blevet færdig med bogen der handler om den danske sygeplejerske der blev dømt for at slå patienten ihjel.

Dette historie gjorde mig klar over den danske retssytem eller justice system på engelsk. Jeg synes det opererer som et system, hvor man er skyldig indtil man bliver dømt uskyldig. Jeg synes den varetægtsfængslingssystemet er sindssygt, at man kan være i fængsel for to år uden have gjort noget galt eller kriminalt. Det er et skræmmende system.

Jeg vil ikke kommentere på konkret sagen, men som jeg har læst bogen, politiet har ikke nogen konkret beviser kun hvad andre havde sagt, og at det var ikke nogen alternativ forklaring for det der skete. 

Det var ikke nogen jury kun dommerne.

Jeg forstår godt at hvert lande har deres regler og retssystem men jeg synes at det er lidt skræmmende at leve i et land, der opererer med et retssytem som Denmark gør.

Det er ikke kun mig der tror det, Jonathan Spang fra programmet "tæt på sandheden" har lavet et afsnit on den danske varetægtsfængslingssystemet. Denne afsnit afslørede at nogen havde mistet et job eller et hus pa grund af denne system.

Jeg synes at "Sygeplejersken" af Kristian Corfixen var en godt skrevet bog.

Kommentarer

Populære opslag